Bolu Kalite Yem Sanayi A.Ş. kurucusu olan Şerafettin Erbayram tarafından 1980 yılında kurulmuştur. İlk kuruluş kapasitesi 5 ton/saat fabrikadır. 1989 yılında kapasitesi 20 ton/saat olarak arttırılmış şekilde ayrı bir yerde inşa edilmiş ve halen burada üretimine devam etmektedir.
1990'lı yıllarda tavukçuluk sektöründeki gelişmeyle beraber entegre firmaların kendi yemlerini kendileri yapmaya başlamış olması nedeniyle, yem fabrikasına eşlik edebilecek yeni bir iş kolu seçimi yapılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Erbayram, bu dönemlerde dört yıllık yurt dışı etütleri sonrasında Bolu Kalite Yem Sanayi A.Ş çatısı altında 1995 yılında Bolca Hindiyi kurmuştur. Bolca Hindi'nin özelliği Türkiye'de Kaliforniya cinsi beyaz hindi üretimini gerçekleştiren ilk firma olmasıdır.
İlk etapta Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi kuluçka ve kümesleri kiralık olarak kullanıldı. İşletme 1999 yılında Bolu'da yıllık kapasitesi 1.800.000 civciv olan kendi kuluçkahanesini kurdu. Bolca Hindi, zaman içerisinde kurumsallaşarak 2003 yılında TS EN ISO 9001:2000 belgesini, 2008 yılında TS EN ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve TS EN ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi belgelerini, 2011 yılında Helal Gıda Sertifikası, 2015 yılında İyi Tarım Uygulamaları sertifikalarını almıştır. Ayrıca, tüm ürün gruplarımız için Gıda Üretim Sertifikalarımız, Gıda Sicil Sertifikamız, TSE Türk Standartlarına Uygunluk Belgemiz, TSE imalata Yeterlilik Belgemiz bulunmaktadır. Devamlı artan kapasiteyle beraber Bolca Hindi, 2006 yılında ortalama 1.200 adet/saat kesim yapabilme kapasitesine sahip, Avrupa'nın dahi henüz kullanmaya başlamadığı teknoloji ile donatılmış yeni kesimhanesinde üretime devam etmektedir.
Erpiliç tarafından 2017 yılında 'Yerli sermaye yerli büyüme' yaklaşımı ile hindi eti pazarının marka ismi Bolca Hindi'yi satın alındı. Üretim gücü, lojistik alt yapısı ve güçlü bayi yapılanması ile iç pazarda piliç eti üretiminin yaklaşık yüzde 13'ünü karşılayan Erpiliç, 'kuru yolum', 'helal gıda' ve 'elle kesim' kriterlerini hindi eti sektörüne taşıyarak, hindi eti pazarında da söz sahibi olmaktadır. Pazarı büyütme hedefi ile yıllık hindi eti tüketimini kişi başı 0.7 gramdan 1 kg'ye çıkarmayı hedefleyen Erpiliç, zengin protein yapısı, düşük doymuş yağ oranı ile kırmızı ete alternatif görülen ve çok daha ucuz olan hindi etini tüketicinin severek ve güvenerek tükettiği lezzetler arasında üst sıralara taşımaktadır.
Bolca Hindi, bundan böyle Erpiliç'in üretim gücü, lojistik alt yapısı ve yaygın bayi yapılanması ile tüketiciye ulaşmaktadır. Erpiliç'in ekonomik daralmanın yaşandığı süreçte 'Yerli sermaye yerli büyüme' yaklaşımı ile kendi coğrafyasında doğan bir markaya yaptığı bu önemli yatırımın, Türkiye ekonomisi, kanatlı eti sektörü ve tüketici adına önem arz etmektedir.
Bolca Hindi Türkiye'de ilk beyaz tüylü Kaliforniya cinsi hindi üretimi gerçekleştirmiş olması nedeniyle, sektörde haklı olarak önder ve lider olmanın gururunu yaşamaktadır.